23 Maj Åskoväder Mellerud

 
 
Lite foto från Åskovädret som drog förbi,,,,

(COPYRIGHT (©) peter lind)

Fotot är taget från bilen,Mellerud´s Golf.

 Fotot är taget från parkeringen vid Mellerud´s Golf.
Jag kan lova att här kom det mycket nederbörd,,,
 
Jag tog även en tur ner till Sunnanå Hamn och ,,,,,,
där höll en Trollingfiskare  på att ta upp sin båt.
jag lider verkligen med  "Dalsland Fishing" !!!!
 
http://www.dalslandfishing.com/
 
 
Här är det blött men allt måste ordnas innan avfärd från hamnen.
 
Nu gäller det att skynda sig,fort in i bilen !!!
 
 



Regnet slår som käglor i backen,,,,
 
Efter en stund´s väntan så avtog det lite
men åskan låg kvar över Sunnanå med lättare regn.









 






 


Sunnanå Mellerud


 


 

 
Sunnanå Hamn Mellerud
hade i eftermiddag ett kraftigt åskoväder !
 
Det fanns allt dom som gjorde "tvärtom"  denna dagen,,,,
här är det  "sjösättning"  på gång .


Nu var det inte bara Sunnanå Hamn som blev drabbad av detta
åskovädret utan
hela Mellerud fick känna av detta !!
Som avslutning så tog jag några foto åt väster,,
 
Dessa avslutnings-foton är tagna mot
väster,,
Jag står vid  TLAB i Mellerud.



 
Det var i eftermiddag ett häftigt åskoväder här i Mellerud
Det drog sig mot väster(Kroppefjäll) för att sedan vända,,,,
23 Maj Mellerud // peter lind Mellerud.
 
 
 



Inga kommentarer: