Fina Abborrar

Här kommer det lite foton på Abborre.
Jag börjar med Henrik Hellströms fina Abborre.




















Dessa  foton avslutas med mitt isborr och mycket slask.

Sedan så var Tony Selberg på  "Abborrjakt" under veckan.
Typiskt att man skall jobba då den "grova" abborren biter !!

Jag blev denna gången förvarnad,,, så  jag tog med kamera och div
tillbehör till jobbet.
JO,,,Tony Selberg var på isen och jagade den stooree !!!
Stora Abborrar fick han denna dagen,,,
plus nåra gäddor också,,
Tony var mycket nöjd när han kom till mitt jobb
för att visa sin fångst och berätta sin  "feskedag" för mig,,,,
på  mitt jobb.

 Tony Selberg abborre 1010 gr 42 cm.





Här är det Tony´s  fina Abborre på 1010gr 42 cm lång.
För min egen del så blir det inte så mycket pimpelfiske
Nu lär isarna försvinna här nere hos oss i mellerud.
Så det blir väl till att ladda  "Flipper´n"   för trollingfiske.

Inga kommentarer: