17 Jan Is i Sunnanå Hamn Mellerud

Här under ser ni hur det såg ut i Sunnanå Hamn
Mellerud i dag. Hade tänkt och tagit upp båten men det får
vänta tills i morgon.


Åkte ner efter jobbet och möttes av detta !!!
För några dagar sedan var det öppet här(14 Jan)


Till Vänster ser ni rampen .

Efter vad jag fick se så åkte jag hem och hämtade trailern.
Båten skulle upp i dag !!
Så blev det inte i dag, man ser det inte från detta foto men det var en
stor snövall ovanför rampen och där körde jag fast.
Jag kom allt loss efter mycket slit och sedan åkte jag hem igen för att hämta
spade och isbill.
Passade på att salta rampen ordentligt så jag hoppas att det inte blir
så mycket jobb i morron !

Här kommer det lite foton från hamnen i kväll.

Passade på att varmköra motorn en stund och efter detta så var det
dags att gå till rampen och börja att hacka is med isbillen.


Detta som ligger är mest "sörja",,,,,men det som ligger närmare rampen är
mer isbetonat !

Den starka ostanvinen håller i sig och nu blåste det ordentligt plus att
det var snö i luften,,,därav prickarna på fotona.

Till höger vid sista bildäcket och lyset har ni rampen.

Här står jag vid rampen och fotar utåt.

Där på andra sidan så ser ni det gråa magasinet nere vid hamnen Sunnanå.

Ja,,här går det undan må jag säga !!
När jag var nere här i hamnen  14 Januari så var det öppet vatten
och det kändes inte som om isen var i närheten.

Det svänger lika fort som det gör när man  "buggar" på dansgolvet !

Ni som hittat hit på annat sätt än  "lindemans vrå" ,,,,,,,

Inga kommentarer: