20 Nov. Skadad Lax,,plus andra foton från Vänern.

Fick tidigare en lax som var "Skadad",,,,,
Jag blev lite äcklad av denna skada då det måste ha varit mycket
plågsamt för denna  "lax" !!!
Börjar med denna skadade lax och avslutar med denna lax.

Denna skada var genomgående. Detta är själva skelettet,det som är kvar
efter jag filéat  fisken.
Det hade alltså gått hål i fiskens ryggrad och skadat även andra sidan (filen).

Här  ser ni skadan som är på den andra sidan (filen).

Här är det synligt vilken skada "märkningen"  av fisken har gjort !!!


Dessa saker instuckna i fisken gör stor skada på fisken !!
Jag har sett fler märkta fiskar med liknande skador.


Detta är en wobbler jag ej vet namnet(märket) på,,
Bra på öring är den så,,lite rädd är jag allt om den,,,
Fiskar inte med den när gäddan är som hetast !!

2 Fina Öringar.

En sked jag alltid har på djupriggen,,,

Fotot säger väl allt.



Här steker jag dagsfångad öring,,

En kall (minus 5) och fin morron,snart är jag också på väg ut.



Jag avslutar med denna Lax som tack vare att man märkt fisken,,
fått denna skada.

Min Fiske Blogg : Lindemans Vrå


Inga kommentarer: