22-24 Feb.Grymt Abborrfiske med Tony & Lindeman.

8 Feb.

8 Feb.
8 Feb.Smal hona.

Smal hona. Abborre 8 Feb.
Abborre 760 gram 15 Feb.

Dessa foton här under är från mitt och tony´s fiske 22-23 Feb 2013.

Här är det Tony som poserar,,,min största i höger hand och tonys i vänstra hand.
Den abborren i höger hand är 47 cm och vikten 1210gram.
En slank hona.(22 Feb.)

2 Fina Abborrar. 22 Feb.
Fina Abborrar,  22 Feb.
Fina Abborrar 22 Feb
Här är det Tony som grämer sig sig över en tappad grov abborre 22 Feb.

Här under är Tony´s  &  Lindemans...
 Fångst,,,,,22 Feb.

I detta hål nappade det bra för Tony....22 Feb.

Fin storlek på abborren här ovan. 22 Feb.

Dessa Abborrar här under fick Tony,,,
22 Februari-2013.

En fin liten Abborre. 23 Feb

23 Feb liten Abborre.
22 Feb. Abborre.

22 Feb. Mitt andra hål som jag gjorde,det var ett magiskt hål för dagen!
Fick i detta hål 22 Feb största abborre 1210gram-47cm.(smal hona)
Även dagen efter gav detta hål en fin abborre,,,,,Jo men så är det,,
Jag kör med säkra hål !!

Här under kommer några foton på nån konstig mask som kröp
ut från abborren´s näsa.

Parasiter kryper ut från nosen på abboren.

Här ser man att "parasiten"  kryper ut från nosen å¨abborren,detta kan kanske hämna luktsinnet på fisken?


23 Feb 2013-1450gram-45 cm lång
35 cm i omkrets.

Abborre 1450 gram.23 Feb.

23 Feb Abborre 1450gr.

Njutbart,lindeman njuter,,,här vid tonys abborrehål,,
här drog tony många fina abborrar.

Dessa abborrar är Tony´s,Vi hade fin genomsnitts vikt dessa 2 dagar,,,22 & 23 Feb.

24 Feb Söndag,,,, Lindeman slängde in handuken klockan 0700 på morgonen.
Tony fick ta på feské-tur själv.
Han körde en halv dag,,
Fisk fick han och ett par fina abborrar var det också!!
Största på 1260gram.

Tony med en grann abborre på 1260 gram(24 feb).

Jag säger tack till Tony för en mycket trevlig fiskehelg,jag själv orkade bara med fredag o lördagen´s fiske,Tony drog en vinstlott och kämpade i väg på söndagen också.
Snart är vi på isen igen och letar efter dessa grova bestar.



Inga kommentarer: