11-12 Nov. Vänern&Bekanta från Denmark.

Vecka 46,,,,,
Kristian Flak och hans granne,,Allan Rokke Dahl  kom  till mellerud  vecka 46.
Jag tog semester denna vecka för att fiska med dom.
Vi är,,som man säger,,,gamla bekanta. Synd att det inte kom fler från Danmark´s trollingfiskare!

min båt.

Här ligger min båt redo,,,,

I går så lyckades jag fånga denna båt på väg in,,senare så fick jag info om "OK" fiske från dessa herrar.


Sunnanå Hamn.


Här har jag 2 Danska Fiskare på besök. Kristian & Allan,,,, vi har nu bestämt oss för fiske från mellerud i morgon (måndag).
Det blir ren västlig vind på måndag.

12 Nov 2012
Jag fiskade mycket långt in i dag för det blåste så jäkligt!!!!
Svårt att hantera båten i denna blåst när
man är själv!!

Även där jag fiskade så var det massor i måsdyk.




Jag låg och cirklade utanför  "nygrund" en bra stund,,mycket måsdyk och sprängda betesfiskstim.


Kristian Flak´s Båt.
















Här är det Allan & Kristian med en godkänd lax,,,,
Kristian & Allan var långt ut på sjön.
Så det står 1-0 till Danmark.  Jag hade inget med i land.
Det blir fiske i morgon 13 Nov. 

Inga kommentarer: