1 Okt.Regnbåge & Älgsafari.

Dessa Älgar stod på samma hygge som de rådjur som jag fotat tidigare.
Ni får ursäkta om det blir för många foton på samma objekt!!








Efter ett tag så blev kalven lite bekymrad efter mitt fotande och drog sig närmare sin mamma.





Det händer en del runtomkring,,,,,,
stenarna är ganska hala efter allt regnande,,,
att stå så tätt och sedan fajta regnbåge kan sluta hur som helst,,,,


I grön regnjacka,,,, den ena av dessa 2 skickliga Norska Flugfiskare.

Som ni ser så håvar han en fisk och norska flugfiskaren fajtar en fisk.

Dessa 2 Norska Flugfiskare hade så många sköna,härliga fajter/drillningar i dag,,
tycker det var synd att inte fler fick se dessa 2 herrar fajta & drilla in fisken skickligt men beslutsamt,, fast de stod nära andra fiskare.


Nu undrar ni kanske varför dessa 2 Norska Flugfiskare inte hjälper varandra,,,,
JO,,därför att den andra Norrmannen fajtar/drillar också.
Då denna herren såg dessa fajter så hoppas han också få napp.

Han kastar rakt ut i härligheten.


Att fiska från land får mig  tillfälle att fota sånt som rör sig utanför och runtomkring,,

Det var inte så många båtar i dag men dom som jag såg,,hade allt lite drillningar och några gånger hörde jag rulltjut från deras rullar. (tack vare vindriktningen)


Den ena norrmannen med fisk i handen och till höger i keps är den andra av
dessa 2 mycket skickliga norska  flugfiskare.

"THE BIG ONE"











JIPPI !!!!!!! Den stora är landad!!!





"Big One"







"MÅSDYK"











En mycket blöt dag avslutar jag här,,,,
MEN,,,, dessa trogna fiskare fortsätter ända tills mörkret faller!!

Mina bloggar :









Inga kommentarer: