9Sept.Rådjur & Regnbågsfiske,Västra Silen.

Regnbågsfiske i Västra Silen.
På väg till Västra Silen hinner man se en del,,,
Lars Levin körde före mig och han fick se några älgar vid vägkanten.
Jag kom efter men fick aldrig se dom.
Därimot fick jag se rådjur(Bock) vid samma ställe som förra gången.
En fin Bock!

Innan vi kommer till dessa rådjur så hinner vi med några
kasst vid början av sjön.
Här är det Lars Levin som fiskar,
som ni ser så går Regnbågen väldigt nära land.

Här är det rena vildmarksfiske,en tidig morgon,en liten lägereld att koka kaffe på.
Detta är livet!!
Här finns inga  "golv att skura" !!
Här fokuserar man på  "nuet" !

Tänk om vi hade samma tankar, vi som fiskar och besöker denna fina omgivningen.
Att hålla naturen ren!!
Inte skräpa ner!!
Vi kommer aldrig att få denna fina omgivning tillbaka igen.
Se till att lämna platsen  ren&fin och ta gärna  med er det som ni tycker avskräcker er,, nästa gång ni besöker denna plats så vill ni ha det lika fint.
Om alla hjälps åt så kommer vi att ha många fina platser att besöka!

Detta är inget man vill påträffa,en regnbågsöring som har blivit "glömd"!!

Därimot så är detta verkligen någonting man gärna vill se!!


Jag önskar att jag hade ett (300-objektiv)!!!!
Ni som är fotofanatiker förstår mig,,hoppas jag.

Dessa foto på denna bock tar jag när jag sitter i bilen.





Här vänder rådjuret(bocken) och börjar springa bort,,långt bort från mig.
Men det finns fler rådjur så jag fortsätter att fotografera.






När man kommer och kör i bilen och helt plötsligt får se djur eller nåt intressant att fota
så blir det tvärstopp för mig!
Inte så lätt att få nåt bra foto men man stannar bilen och försöker att fota så mycket man bara kan
för att sedan dra vidare på fiske.

Här är det full fart tidig morgon.

Här ska Levin  just svinga ut draget,,,,


Bredvid "Levin" så var det fullt med fiskare.
Inte så rogivande!!!

Detta som kommer här näst,,,är fruktansvärt rogivande,,,,,,

Det var säkert 40 båtar som trollade efter regnbågen.


Vi som stod på land hade det allt "göttast" många trevliga liksinnade och mycket tjöt !!!



Ser ni fisken som hoppar bakom båten?




Här är det Team Toppless som kör förbi.

Drillar gör dom också.














Baronen "Martin Sethman".




Lars Levin.

Levin drillar regnbåge och utanför honom hoppar det en.






En till som drillar regnbåge.















Lars Levin.




















På väg hemåt,vid samma hygge står det rådjur igen.



Mina bloggar:
















1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar för senast,jag hade en trevlig dag
Det var många fina bilder.

levin