24 Aug.Stor Regnbågsforell.

Detta är Gert Lund´s fiske-"maniak".
Med denna kommer vi ut på sjön överallt!!
Jasså,,, så du är här i samma sjö!
Vi såg dig allt,, din lille filur.( "filur"  återkommer)

Gert grejar med lite innan sjösättningen.

Riggat 2 spö.
Ett med spinnare och ett med sked-drag.
Gert har så gjort likadant.

När vi väl hade fått båten i vattnet och var på väg ut så
kom det en båt från andra hållet rakt mot oss i full fart!
Jäklar!! sa jag till Gert. Dom kommer att kasta fisk på oss!!
Det är så att jag känner igen dessa "hulliganer",,,,,

Dom heter Stefan&Stefan.


Passa dig  lindeman,,för mitt giftiga vapen!!!

Stefan med ett farligt vapen!


Stefan&Stefan tittar både neråt & Uppåt.

Vi har allt fått några fina matfiskar,,säger Stefan o håller upp en,,,

Den andra  " Stefan"  kör på med lite reklam (bakom ryggen).


Här under kommer det en annan båt,,vet ej vem detta är men nog är det,,,härligt på sjön!!



"Filuren"  kör i mitten.

Det finns många ställen,,där jag kan tänka mig att ha en stuga!!
Mycket Kanoter  i denna sjön,,, 

Härligt att kunna ha gångavstånd till båtbryggan.

Hallo!! Nu är det fisk på gång!!!







Gert med en fin matfisk.















5860 gram.
Grattis Gert!!!



Inga kommentarer: