Juli Löjmete.

Foton Tagna med: Sony cyber-shot.


Benlöja.

Gädda.

Gädda.

Gädda.







MUUU,, står du och tar kort på oss??
Det tycker vi inte om!!! Passa dig,,lindeman

MUUUUU!!!!!  Näääeee,,,Vi vill inte vara med på kort!!
Mört.

Färna. (rätta mig om jag har fel).

Benlöja.

Tony Selberg krokar av.

Detta var klurigt,här kör jag med en   "halvgardering"
Björkna/Brax.

Så när denna fisk kommer igen så vet ni,,,,,

Abborre. (tjärnabborre).

Abborre. (tjärnabborre).

Man skall ju ha med sig lite  "grejer" när man fiskar.


Benlöja.

Benlöja.

Benlöja.

Benlöja.


Mört.



Färna? (liten)

Färna ? (A)

(C&R)
På Färna & Stäm!




Liten Mört.

Dessa tog det så lugnt förbi mig så jag knappt märkte att dom kom
där glidandes på vattnet!!

Men det finns andra som tror att dom äger hela ån!!

Detta kommer att bli ett STORT problem framöver!!!
Dessa farkoster tar sig fram även där det är lågt vatten.
Just denna farkosten plöjde ganska friskt uppöver!!

Mört.

Mört.

Benlöja.

Benlöja.

Benlöja.

Benlöja.

Benlöja.

Benlöja.

Mycket löja i ytan.

Löja i ytan.

Mycket löja i ytan.

Benlöja.



Mört.

Mört.

Mört.

Abborre.


Benlöjor i vattnet.

Mycket löja.

          Njutbar vy,här vill man inte ha någon  "trafik" från varken båt eller vattenskoter!





På väg hem,,,

Har även haft min System(Nikon) med på mina löjfisketurer
men har inte fotat så mycket med den,,,
Då man blir väldigt kladdig o slemmig av all fisk så tar
jag hellre min lilla kamera o fotar.
Här under så blir det foton från min Nikon.
De är från samma löjfisketurer som tidigare
foton i detta inlägg.

Nikon

Tony Selberg krokar av fisk.

Tony Selberg.


Har man inget bete på kroken så får man ingen fisk.
Här angnar Tony med maggot på kroken.





Nåt kryp på vattnet.




Tony Selberg väntar på napp.

Det finns en löja på bilden,,,,ser ni den?

Njuter av naturen!!!!


Benlöja.

Benlöja.


Benlöja.

Njutbart!!!!





















Inga kommentarer: